Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

neděle 16. srpna 2015

Jan Veleba, sedlák a politik

Narodil jsem se na patnáctihektarovém hospodářství a z hospodářských zvířat jsme chovali krávy, prasata, koně a drůbež. Svým způsobem výsadní postavení měli koně – traktory tehdy nebyly a kůň byl energetický zdroj. Ale ostatní zvířata byla významově v jedné rovině. Krávy dávaly mléko a telátka, prasata a drůbež maso. Ani stínem nikoho nenapadlo, že prase je něco nečistého, špatného a méněcenného. Naopak, když se narodily selátka, tak to byla vždy událost a významný příspěvek k dalšímu živobytí, jak se tehdy říkalo. Tomuto samozřejmě nemohou rozumět současní salonní politici, jako například pan Dientsbier.

Jsem jako člověk z venkova zděšen, jak se nahlíží na tradiční zemědělské odvětví, jakým způsobem je s ním pohrdáno výměnou za vidinu mrzkých politických bodů a rádoby humanistické fasády. Můj názor, bude poněkud nekonformní a hlavně odlišný od pražských salonních politiků a novinářů, kteří znají jenom jediný pojem – „vepř“ a dál jsou dutí jak přezrálá dýně," napsal Jan Veleba.

1 komentář:

  1. Pane senátore, sliboval jste, že se jako senátor budete brát za české zemědělce. Co jste konkrétně udělal? Já jsem zděšen vašimi závěry, že by členství v AK nělo být povinné, proč? Jsem zděšen z požadavku na předkupní právo nájemce na zemědělskou půdu. Jsem zděšen z vašeho minulého působení v AK, kdy jste se znažil podporovat zločineckou transformací vzniklé ZD a a.s. a vaše činnost byla směřována proti soukromým a malým zemědělcům. Já jsem zděšen z Vás a Vašeho přístupu.

    OdpovědětVymazat