Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

neděle 6. září 2015

Fond těžko pojistitelných rizik pro zemědělce je na obzoru

Zemědělcům má v případech výrazného poklesu produkce začít pomáhat fond těžko pojistitelných rizik. Fungovat by měl začít od 1. ledna 2016, řekl dnes v České televizi ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL).

"Je připraven ke spuštění a já věřím, že od příštího roku tento fond spustíme," uvedl Jurečka. Fond, který má chránit před riziky těžko pojistitelnými komerčně, bude založen na principu solidarity. Přispívat do něj budou zemědělci i stát.

"Budeme jasně dopředu vědět, když poklese sklizeň určité plodiny o 30 procent (pod dlouhodobý průměr), tak budeme z tohoto fondu kompenzovat," podotkl také ministr.

Zapojení do fondu má být dobrovolné. Zemědělci, kteří se nezapojí, ale podle Jurečky nemohou počítat s tím, že jim stát například v období dlouhotrvajícího sucha bude škody platit. "Já si myslím, že prakticky žádný zemědělec v České republice nemůže říct: 'Mě se to netýká a já jsem v klidu'," je přesvědčen Jurečka.

Část zemědělců, která do fondu vstoupí, by v dubnu nebo květnu odhadl tak na třetinu. Po letním suchu ale očekává výrazně vyšší zájem.

Žádné komentáře:

Okomentovat