Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

čtvrtek 12. října 2017

Elektrodiktát proti zákonům trhu


Podle dohody s evropskými výrobci automobilů má v roce 2030 být 20 procent automobilů vybaveno elektromotory nebo jiným pohonem neprodukujícím emise.

Evropská komise je pod silným tlakem klimadogmatiků a snaží se řešit problém emisí násilným způsobem. Do roku 2030 by se produkce CO2 měla snížit o 40 procent.  Problém je stále v tom, že nejsou vyvinuté takové baterie, které by dokázaly pohánět vozidla stejným způsobem jako současný benzin a nafta. Nejen pohánět, ale vozidla a jízda by měly by být cenově výhodnější než spalovací motory. Jinak se zřejmě jedná o nesmyslný diktát, který způsobí víc škod než ty spalovací motory. Zákony trhu jsou neúprosné. Automobilky chrlící ročně miliony nových automobilů se, pokud nebudou mít srovnatelně stejný nebo vyšší zisk, výroby spalovacích motorů lehce nevzdají.

Pokud chce EK skutečně snížit emise, měla by podporovat nejen vývoj účinných baterií, ale také chovy tažných koní, volů a oslů a výrobu kočárů, dostavníků, bryček a podobných vozidel. Tažná zvířata jako tahouni neprodukují zdaleka tolik emisí jako auta. Také by EK měla nutit lidi k snižování tempa, jinak přechod na pomalá vozidla může pro současné zdivočelé lidstvo být větším utrpením než atomová válka.

Zatím není naděje, že by nějaké neškodné zařízení nahradilo spalovací motor. Na světě je to tak zařízené, že člověk musí za to, že chce lépe žít, draze platit, i zdravím. (jc)

Žádné komentáře:

Okomentovat