Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

úterý 19. června 2018

Před 50 lety začala výstavba Labského tunelu v Hamburku

19. června  1968 se začalo pracovat na stavbě tunelu pod řekou Labe v Hamburku. Tunel měl ulehčit dopravě na přetížených mostech přes Labe. Tunel má šest jízdních pruhů a je nejširším silničním tunelem na světě.
Labský tunel po otevření v roce 1975

Při komplikované výstavbě tunelu byly použity speciální technologie, kdy jednotlivé části byly na prohloubené dno Labe tahány a potom zakryty štěrkem a zeminou. Stavba byla dokončena  před koncem roku 1974. Posledních pět dní roku bylo umožněnu obyvatelstvu, aby si tunel prohlédlo. Možnost projít tunelem využilo 600.000 lidí. 10. ledna  1975 Labský tunel slavnostně otevřel kancléř Helmut Schmidt. Od té doby tunel neustále patří autům.

Tunel je celkem dlouhý 3.325 metrů, je v hloubce 27 metrů pod hladinou Labe. Stavba stála půl miliardy marek. V roce 1975 tunelem denně projíždělo 55.000 vozidel, v roce 2018 jím projíždí denně 140.000 vozidel.

Žádné komentáře:

Okomentovat