Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

středa 12. února 2014

Čí potraviny jsou lepší?

Skoro všichni mluví o teplé zimě, hlavně lidi z Prahy, včetně novinářů. Když jsem se podíval na statistiku ČHÚ, viděl jsem, že v únoru je letošní teplota jen několik setin nad dlouhodobým průměrem. Lyžaři si moc nezajezdili, ale co nebylo, může ještě být. Vloni byl sníh ještě v dubnu.

Mně osobně se letošní zima také nezdá mimořádně teplá, pamatuji, že v polovině února už se pracovalo na poli, letos ještě ne, někde leží sníh. Včera jsem viděl ty závěje u silnic, které tam nadělali silničáři, když pořád hrnuli sníh proti větru. To mi rozum nebere. Dříve každý cestář měl povinnost v místech, kde hrozí závěje, postavit dřevěné zábrany. Vsadil bych se, že to bylo levnější než nákladní auta s radlicemi, která celý týden se snažila poroučet větru. Sotva přejelo, už se za nahrnutým sněhem dělala na silnici nová závěj. Že by se mohl sníh odhrnovat po větru, to silničáře nenapadne.

V poznámkách mám zase jméno Babiš. Táhne se jako zápach tchoře, není možné se před ním schovat. Prý mají Poláci z něj strach.

Ten člověk je schopen všeho, máme velké obavy, protože vede už dva roky válku s polskými potravináři, řekl o Babišovu vstupu do vlády jeden polský potravinář. Češi prý do výroby potravin neinvestovali, nemodernizovali produkci a místo toho ochotně dováželi potraviny z Polska. Proto na českém trhu jsou dnes polské potraviny levnější a lepší. To psaly polské noviny.

Co napsaly české noviny, je vzhledem k tomu, že Babiš si zřejmě platí redaktory, zbytečné komentovat. Vzpomněl jsem si na Babiše při sledování dokumentu o Hitlerovi. Na začátku třicátých let Němci, zrovna jako hodně Čechů nyní, věřili, že jeden člověk a jeho strana udělají v zemi pořádek, potrestají zloděje a vyženou z politiky ostatní strany. Že se to Hitlerovi povedlo a stálo to miliony životů, víme. Jak vypadá vláda jedné strany a pád země do zaostalosti, víme také. Volání po vládě pevné ruky jednoho muže a jedné strany, je proto k pláči. Přesto Babišovi stoupají volební preference. Mám trochu obavy, aby Babiš nepřerostl všem přes hlavy.

Mám dojem, že útoky proti polským potravinám jsou hlavně útoky na kapsy českých spotřebitelů. Záměrem je zvýšení cen. Včera jsem vyhodil asi 2 kg brambor koupených minulý týden. Pěkné, hladké, nepoškozené, ale po uvaření se rozpadly na šrot bez chuti. To jsem v životě neviděl, i když jsem vyzkoušel všechny možné odrůdy. Etiketa už byla dávno v popelnici, ale na té se člověk nedozví nic. Víme, že se rozmohla móda dovážet brambory z Afriky. Za takový šmejd, kdyby se dřív dostal do výkupu, tak by určitě  některý vedoucí strávil delší čas za mřížemi a další do smrti byli u lopaty a kopali kanály. Dneska se všichni chovají tržně.


Zahradníček Josef.

Žádné komentáře:

Okomentovat