Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

středa 26. března 2014

Komunisté zase hledí do Moskvy. Skladník vzpomíná.

Před týdnem jsem měsíc březen přechválil. A nejen já. Spousta lidí, včetně mého souseda, už se minulý týden vysvlékla a opalovala. Ti pilní se vrhli na zahrádky, seli zeleninu a sázeli rané brambory. Myslivci si vzpomněli na léta socializmu a v sobotu si vyhlásili brigádu na opravy kazatelen, jak říkají posedům. Myslím, že v noci na středu 26. března bude pěkný mráz. Zima nerada bývá lidem něco dlužna.

 Byl jsem zvědavý, jestli náhodou komunisté neuspořádají kvůli Krymu manifestaci, jako to udělali v roce 1992. Tehdy, když pučisté v Rusku zajali Gorbačova, komunisté u nás to nevydrželi a sešli se  před domem jednoho starého antikomunisty, aby mu připomněli, že se zase brzy vrátí k moci. Potom celou noc u bývalého milicionáře slavili a popíjeli vodku. Když tehdy pučisté v Rusku neuspěli, naši komunisté zase zalezli do svých kutlochů. Tam vzpomínají na minulost a  jen občas vypouští mezi lidi nějaké jedovaté poznámky o "demokratech." Určitě by žádnou revolucí, hlavně zabíráním majetku, nepohrdli ani dnes.

Když jsem v pátek sledoval ten blázinec na silnicích, jak od rána Pražáci mířili k jihu, říkal jsem si: teď nastal skutečný pražský socializmus. Za vlády komunistů byli alespoň v pátek dopoledne v práci, než vyrazili na rekreaci. Dneska vyrážejí v pátek už od rána. Tenkrát to byly pestrobarevné škodovky a žigulíky, dnes Praha zbohatla a vyjíždí "tlustými stříbrnými" auty s velkými koly.

Škodovka s motorem vzadu slaví letos padesát let. Předtím jsem viděl její prototyp bez označení, někdo mě na ni upozornil. Ani mě nenapadlo, že bych si auto mohl koupit. Tehdy ještě auta měli jen  výstřední lidé, co na sebe chtěli upozornit. Škoda s motorem vzadu vyráběla se v Mladé Boleslavi skoro 30 let. Ještě jich dost jezdí. Jezdí i ty úplně nejstarší 1000 MB. Anglická velvyslankyně si jí po příjezdu do Prahy koupila, ne aby měla na nás vzpomínku, ale protože je to prý krásné auto. Něco na tom asi je.

Zahradníček Josef

Žádné komentáře:

Okomentovat