Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

středa 29. ledna 2014

Soukromý zemědělec Jurečka je ministrem

Včera, když jsem si přečetl plány budoucí vlády ve zdravotnictví, vůbec jsem nejásal, protože shodou okolností jsem se několik minut předtím vrátil od lékaře, kde byla  ponurá atmosféra.

Mám dojem, že zrušení regulačních poplatků některé doktory naštvalo - toho mojeho určitě. Mít každý den navíc tisícikorunu, nebo nic? Jak známe doktory, pro korunu by si nechali vrtat koleno - v narkóze samozřejmě. Takže od nového roku zavedl zouvání v čekárně, do ordinace pacienti chodí bosí. Za socializmu bývaly v nemocnicích alespoň návleky na boty. Žijeme v kapitalizmu, pohřební služby přibývají, takže jim asi doktoři začnou přihrávat nebožtíky.

Dneska nám tatíček Zeman jmenuje vládu. Babiše vynechám, protože bych musel nadávat, jak rozkradl náš podnik (ZNZP), zastavím se u budoucího ministra zemědělství Jurečky. Říká o sobě, že je soukromým zemědělcem. Nerozumím tomu, ale mám vážné obavy, aby to nebyl takový soukromník jako byli Fencl a Zgarba. O těch se vypráví legendy, jak zásluhou ministerské funkce se dostali k lukrativním latifundiím.

Tyhle dva si moc nepamatují, v té době jsem se o politické zprávy nezajímal. Luxe si tak trochu pamatuji, ten toho o soukromém zemědělství moc nevěděl, ale dovedl všechno okecat. Kvůli lidoveckým ministrům ve vládě věnoval Klausovi a jeho kumpánům zemědělství, aby socializmus nechali zprivatizovat Babišem a z transformovat Velebou.

Jako nejlepší polistopadový ministr zemědělství se mi jeví Kubát. Nikoli kvůli tomu, že dal začínajícím soukromníkům dotace, ale kvůli tomu, že ho nesnášel Klaus, jehož výrok po vyhraných volbách v roce 1992: "Kdokoli z Pithartovy vlády by mohl v mé vládě být, mimo Kubáta." To hovoří za vše. Moje zkušenost je: co bylo dobré pro Klause, bylo špatné pro Českou republiku, a obráceně…
 Zahradníček Josef

Žádné komentáře:

Okomentovat