Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

čtvrtek 13. května 2021

Velká pardubická má s upraveným Taxisem být bezpečnější

 Plány na úpravy Taxisova příkopu vznikly z popudu expertní komise, která se dala dohromady vloni na podzim v reakci na smrtelný pád Sottoventa. Tým, v němž pracovali i trenér Josef Váňa či žokej Josef Bartoš doporučil mělčí příkop.

Bohulibá snaha v boji proti zbytečně riskantní překážce, nebo útok na slavnou tradici? Plány pořadatelů Velké pardubické na úpravu Velkého Taxisova příkopu vzbudily ostrou diskuzi. Organizátoři si stojí za svým a se změnami počítají na letošní léto. 

Před pár týdny se ale proti úpravám postavila jiná skupina osobností z dostihového světa, v čele s čtyřnásobným šampionem Velké Václavem Chaloupkou a dalšími sedmi vítězi. Inciativa přirovnávala mělčí Taxis ke snaze snížit výšku Mount Everestu.

Taxis prošel významnými změnami v roce 1994 a poté byl na překážce dlouho klid. Až v roce 2007 došlo k nešťastnému pádu Cieszymira. Od roku 2014 do loňska ale už zahynuli v příkopu tři koně. Může to souviset s měnícím se pojetím překážkových dostihů a také typologií koní, které v Pardubicích běhají.

„Nejde říct, že je Taxis nejnebezpečnější. Každá překážka je těžká, na každé překážce se stávají úrazy. Je to překážkový sport,“ říká vítěz z roku 2017 Kratochvíl. „V moderní době se musí pracovat na tom, aby byly dostihy bezpečnější, aby se nestávaly fatální úrazy. Taxis zůstane nezměněný, jenom by měl být víc bezpečný, což je dobře.“

Pro diváky na tribunách se nic zásadního nezmění. Živý plot před příkopem bude přibližně o pět centimetrů kratší. Pořadatelé se budou snažit, aby byl živý plot hustší, aby ho koně víc respektovali. Zavedení tzv. odskokového břevna před skokem zatím neprošlo.


Žádné komentáře:

Okomentovat