Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

pondělí 1. července 2024

Úzkokolejka JHMD už nebude pro místní obyvatelstvo, pouze pro lufťáky.

 Věřitel Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) Jan Kysela odevzdal Drážnímu úřadu podklady pro vydání povolení k provozu na úzkokolejce. Šlo o opravy v žádosti o osvědčení o bezpečnosti. Úřad měl k původně předloženým materiálům výhrady, řízení kvůli tomu v květnu přerušil. Kysela musel také odstranit závady zjištěné dubnovou kontrolou státního dozoru na tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně. 



JHMD má připravené stroje na sezonu. „Dnes máme plně připravenou jednu dieselovou lokomotivu a jednu parní. Dále intenzivně pracujeme na přípravě dalších strojů potřebných pro zabezpečení letošní sezony, tedy dalších dvou dieselových strojů a jedné parní lokomotivy. Všechny vagony jsou již také připraveny na letní sezonu, turisté si mohou rezervovat pobyty v rekreačních objektech na nádražích, s projektem bezkempu.cz pak nabízí využití travnaté plochy některých nádraží pro přenocování v karavanech nebo stanech. 

 Podle Kysely JHMD po reorganizaci už nebudou fungovat jako denní linkový provoz pro obyvatele, kteří žijí v ocích u železnice a dojíždějí do zaměstnání. Zaměří se cenou jízdného na turistiku. 

1 komentář:

  1. V roce 1989 u ČSD stála jízdenka z Bystřice do Hůrek pro dospělého 1 korunu. Dnes stojí 490 korun, pro děti 290 korun. Privatizace holt není špatný hospodář jako stát.

    OdpovědětVymazat