Věřitel Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) Jan Kysela odevzdal Drážnímu úřadu podklady pro vydání povolení k provozu na úzkokolejce. Šlo o opravy v žádosti o osvědčení o bezpečnosti. Úřad měl k původně předloženým materiálům výhrady, řízení kvůli tomu v květnu přerušil. Kysela musel také odstranit závady zjištěné dubnovou kontrolou státního dozoru na tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně.
JHMD má připravené stroje na sezonu. „Dnes máme plně připravenou jednu dieselovou lokomotivu a jednu parní. Dále intenzivně pracujeme na přípravě dalších strojů potřebných pro zabezpečení letošní sezony, tedy dalších dvou dieselových strojů a jedné parní lokomotivy. Všechny vagony jsou již také připraveny na letní sezonu, turisté si mohou rezervovat pobyty v rekreačních objektech na nádražích, s projektem bezkempu.cz pak nabízí využití travnaté plochy některých nádraží pro přenocování v karavanech nebo stanech.
Podle Kysely JHMD po reorganizaci už nebudou fungovat jako denní linkový provoz pro obyvatele, kteří žijí v ocích u železnice a dojíždějí do zaměstnání. Zaměří se cenou jízdného na turistiku.
V roce 1989 u ČSD stála jízdenka z Bystřice do Hůrek pro dospělého 1 korunu. Dnes stojí 490 korun, pro děti 290 korun. Privatizace holt není špatný hospodář jako stát.
OdpovědětVymazat