Kult mládí, který východní Evropu začal dobývat po roce 1990, nezadržitelně se dostal i do Asie. Čínu už také zasáhla euro-americké maloměšťácká
morálka. Kdo nemá postavu podle pařížských salónů, je méněcenný, jako by
neexistoval.
Ve městě Čchung-čching na jihozápadě Číny, kde stojí
klinika doktora Wanga, jsou téměř všude reklamy klinik plastické chirurgie. Na
plakátu Wangovy kliniky s reklamním sloganem „nos jako Eiffelovka“ je zobrazena
mladá západní žena s modrýma očima a
rovným nosem, podle evropských měřítek dokonalým, vzhlížející k elegantním
křivkám pařížského monumentu.
Čínští
zaměstnavatelé si začínají vybírat zaměstnance podle fyzických kritérií. V
inzerátech se objevují požadované fyzické charakteristiky. Proto stále více
lidí, hlavně studentů, vyhledává kliniky plastické chirurgie v naději, že po
úpravě svého obličeje zaujmou zaměstnavatele.
Politika čínské vlády vedla k tomu, že se za posledních deset let
zdvojnásobil počet vysokoškolských studentů. Studenti jsou pod silným tlakem,
když hledají po ukončení vzdělání práci. Podle průzkumu pekingské agentury
MyCOS z loňského června je deset procent mladých lidí po ukončení vysoké školy
bez práce. "Jestliže mají dobrý vzhled, mají větší šance,“ tvrdí chirurg
Wang.
Klientelu doktora Wanga tvoří z
převážné části ženy a operace platí jejich rodiny. Doprovází je matky. Nos „podle Eiffelovky“
stojí v přepočtu 194 tisíc korun.
Žádné komentáře:
Okomentovat