Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

pondělí 23. září 2019

Oktoberfest 2019 - obrovský kolotoč peněz

Pro miliony návštěvníků je Oktoberfest velkým zážitkem, pro pivovarníky, restauratéry, hoteliery a stánkaře je to velký byznis. Loňský Oktoberfest přinesl hlavnímu bavorskému městu Mnichovu zisk 1,2 miliardy eur.
Jenom za noclehy hosté utratili 505 milionů eur, ve velkých stanech a pouťových atrakcích utratili dalších 422 milionů eur. Více než milion hostů je ubytováno v hotelech a penzionech. Během festivalu ceny za ubytování jsou dvakrát vyšší než během zbytku roku.

Tuplák piva na Oktoberfestu se vyšplhal na 11 eur (286 Kč), v loňském roce bylo prodáno 7,9 milionu litrů piva. Vysoké jsou náklady města jako pořadatele. Jenom za jeden stan zaplatí 2 miliony eur, za jednu kapelu 200.000 eur. 7,8 procenta z tržby musí město zaplatit majiteli Tereziánské louky, na které je Oktoberfest pořádán.

Na Oktoberfestu je prodáváno pivo tradičních pivovarů Augustiner, Hacker-Pschorr, Hofbräu, Löwenbräu, Paulaner und Spaten. Velkým ritem je festival pro taxikáře, kteří však říkají, že Oktoberfest nemají rádi, neboť opilí návštěvníci nejsou příjemnou klientelou. Pro mnichovské taxikáře jsou zlatým dolem mnichovské veletrhy, kdy mají dobré zákazníky, a nejvíc za bílého dne.

Rovněž pro maloobchod je festival velkou příležitostí. Návštěvníci kupují hlavně kožené kalhoty, ženské kroje, dresy Bayernu Mnichov a bavorské suvenýry. Pro město je tato louka pokladem k nezaplacení.

Žádné komentáře:

Okomentovat