Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

pondělí 5. února 2024

Za velká auta mají být velké poplatky

V Paříži se koná referendum o zdražení parkovného pro SUV na trojnásobek. Pokud bude obyvatelstvem zvýšení poplatků za parkování schváleno, bude to první reakce na módu velkých aut, ve kterých sedí většinou jen sám řidič. 

Velká auta bývala vždy jakýmsi symbolem moci, bohatství a povyšování nad chudšími majiteli menších vozů. Stačí vzpomenout na doby socializmu, kdy velké vozy Tatra 603, Tatra 613 a Volga měli k dispozici jen vyšší funkcionáři a ředitelé podniků, ostatním lidem musel stačit Spartak, Trabant Olcit apod. Tato papalášská  móda nyní zasáhla i postkomunistickou českou kotlinu. Některá osobní vozidla na českých silnicích už dosahují velikosti autobusů, které jezdily ve 20. a 30. letech minulého století. Je takové vozy možné denně spatřit na parkovištích supermarketů. kde někdy jedno zabírá 3-4 stání.

Snaha zdražit parkování SUV se objevila i na radnici dolnosaského Hannoveru. Starosta Belit Onay chce o problému velkých vozů otevřít ve městě diskusi. Říká, že po  takovém drastickém opatření proti velkým autům, jako připravuje Paříž, nevolá, ale určité znevýhodnění pro řidiče SUV chce do připravovaného sazebníku prosadit.

Žádné komentáře:

Okomentovat