Na Jurečkově prvenství se shodli novináři z celého spektra českých periodik, od Alexandra Mitrofanova z Práva přes Petra Kamberského z Lidových novin až třeba po Jindřicha Šídla z HN. Komentátor MF Dnes Miroslav Korecký vysvětlil, proč zrovna Jurečka má jejich obdiv: "Je kdykoli dostupný na mobilu i přes mluvčího, své kroky i duševní pochody okamžitě vysvětluje na Facebooku, neodmítne jediné pozvání do debat."
Jmenuji se Marian Jurečka, jsem ministr zemědělství, ale chtěl bych, abyste mě brali jako ministra pro dobré české potraviny.
Jurečkovi nedá upřít, že po dlouhé době vede úřad politik, který pochopil, že ministerstvo zemědělství může v mnohém suplovat v Česku neexistující post pro ochranu spotřebitele. A Jurečka úspěšně vzbudil nejen v novinářích dojem, že jako jeden z mála v Praze ví, odkud potraviny pochází, než se dostanou zabalené do supermarketu (zveřejňované fotky na traktoru), a že české je dobré (spektakulární boj proti polské a jiné konkurenci).
V čem Jurečka zjevně převyšuje většinu svých starších kolegů, je ale především práce se sociálními sítěmi Facebook a Twitter. Neustále glosuje vše od své politiky po návštěvu koncertu Buty. Expertka na politický marketing Anna Matušková, která se podílela i na úspěšných kampaních Karla Schwarzenberga či ANO, říká, že politik by si především měl nejprve říct, co od sociální sítě chce: "Velmi záleží na jeho přístupu a jakým způsobem dokáže komunikovat s voliči, podporovateli či případnými kritiky. V podstatě jde o formu přístupu. Velice dobře lze rozpoznat připravené ,povinné' profily a ty, které si politici dělají sami."
Žádné komentáře:
Okomentovat