Ministr dopravy Dolního Saska Grant Hendrik Tonne (SPD) dnes v ulicích Burgdorfu (region Hannover) přivítá první autonomní autobus („albus“) Poté bude zahájen zkušební provoz.
Podle dopravní společnosti Üstra se jedná o první německý projekt, který integruje velký, plně automatizovaný elektrický autobus do pravidelné veřejné dopravy. Název „albus“ je zkratkou pro „autonomní autobus veřejné dopravy“. Jedná se o takzvané řízení „úrovně 4“ – což znamená, že autobus může za určitých podmínek jezdit zcela samostatně. Zpočátku bude na palubě řidič, který může do řízení v případě nouze zasáhnout.
Zkušební provoz s cestujícími začne v pondělí. Podle společnosti se mohou zúčastnit dospělí, kteří se již dříve zaregistrovali. Üstra pilotní projekt netrpělivě očekává, protože by mohl zmírnit přetížení veřejné dopravy: „Jakmile bude technologie plně vyvinuta, může být autonomní řízení příspěvkem, který tuto zátěž zmírní,“ říká ředitelka společnosti Üstra Denise Hainová. Projekt „albus“ získává od Spolkového ministerstva dopravy (BMV) finanční prostředky ve výši přibližně 3,7 milionu eur. Celkové náklady se odhadují na přibližně 6,3 milionu eur.
Elektrický autobus je dlouhý osm metrů a nabízí 22 míst k sezení. V Německu dosud nebyl žádný autonomní autobus této velikosti k vidění. Podle regionu Hannover může vozidlo dosáhnout rychlosti až 40 kilometrů za hodinu a brzy bude v Burgdorfu zajišťovat trasu dlouhou přibližně sedm kilometrů . Kromě 13 zastávek trasa zahrnuje různé křižovatky se semafory, kruhové objezdy a přechody pro chodce – podle provozovatele autobus tuto trasu musí zvládnout bez řidiče.
Žádné komentáře:
Okomentovat