Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

pátek 22. července 2016

Ministr dopravy Ťok jako Alenka v Říši divů.

18. července 2016 v Praze jednal český ministr dopravy DanŤok s dolnorakouským zemským hejtmanem Erwinem Pröllem a výsledkem jejich dohody bylo zavedení rychlíkové dopravy mezi Českými Budějovicemi a dolnorakouským Gmündem. To Rakušanům nestačí, vadí jim přestupování a čekání v ˇCeských Velenicích, a při cestě do Prahy i přestupy v Českých Budějovicích. Při jednání o obnovení rychlíkové dopravy na Dráze Františka Josefa (Vídeň - Praha) k žádné dohodě nedošlo. 

K zrušení rychlíkové dopravy mezi Vídní- Gmündem a Prahou došlo z popudu rakouských ochránců přírody na počátku 90. let, příčinou byly dieselové lokomotivy. Veškerá železniční rychlíková doprava je od té doby vedena z Vídně přes Břeclav do Prahy. Koncem 90. let došlo k elektrifikaci tratě Vídeň-Gmünd a v roce 2007 trati Gmünd - ˇCeské Velenice - České Budějovice. Rakušanům se jedná o jízdu rychlíků Vídeň - České Velenice - České Budějovice - Praha bez přestupů a čekání. Ministr Ťok slíbil, že předá záležitost odborníkům. 

Už na jaře se už jednalo o vysokorychlostní rychlíkové trati České Budějovice - České Velenice - Tullnerfeld a po atraktivní Westbahn (Západní dráze) na hlavní nádraží ve Vídni. Ministr Ťok se tváří, jako by o tomto jednání nevěděl a říká, že to je záležitost rakouské strany.

Žádné komentáře:

Okomentovat