V celé Evropě se v mediích a na sociálních sítích v poslední době objevují nechutné útoky útoky proti zemědělství i proti konkrétním zemědělským farmám. Jedná se zpravidla o útoky, za kterými stojí politici. Asociace evropských zemědělců a družstev (COPA-COGECA) se rozhodla provést průzkum a zjistit, jak mediální útoky ovlivňují zemědělce.
V prvním čtvrtletí letošního roku proběhla dotazovací akce mezi zemědělci v Německu, Francii, Itálii a Maďarsku. Výsledky byly překvapivě rozdílné. Zatímco ve Francii s mediální kritikou zemědělců nesouhlasí 75 procent dotázaných zemědělců, v Německu je to 59 procent.
26 procent francouzských zemědělců považuje mediální kritiku za lživou, v Německu je to jen 14 procent, v Maďarsku 7 procent a v Itálii 5 procent.
Na otázku, jak mediální kritika ovlivňuje duševní rozpoložení zemědělců, 31 Francouzů odpovědělo, že je znechuceno, čímž trpí jejich práce. V Německu sice nejsou zemědělci vystaveni mediálním tlakům jako ve Francii, přesto jsou němečtí zemědělci citlivější, neboť kritika 33 procent zemědělců odrazuje od práce. V Itálii po kritice ztrácí motivaci 12 procent zemědělců.
Žádné komentáře:
Okomentovat