Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

sobota 25. července 2020

Silniční doprava v USA přechází na elektřinu

Patnáct států USA se dohodlo na přechod nákladní silniční dopravy, středních a těžkých nákladních vozidel, na pohon elektřinou. Týkat by se to mělo i velkých nákladních kamionů.
Požadavek na výrobu elektrických nákladních elektromobilů zřejmě ovlivní i americký průmysl. Bude se týkat i zemědělství, které je na přepravě produkce těžkými nákladními automobily závislé. 22 procent nákladní dopravy USA tvoří zemědělské produkty. 75 procent zemědělské produkce je přepravováno těžkými kamiony.

Největším zájemcem o nákladní dopravu poháněnou elektřinou je nelidnatější stát Kalifornie, která má plán postupně zakazovat provoz spalovacích motorů tak, aby v roce 2045 byly na trh uváděny jen automobily poháněné elektřinou. Ostatní státy elektrické koalice nemají tak razantní plány. Ani zemědělci nemají stejný názor na nákladní vozidla elektrická. Zemědělské farmy jsou obyčejně v odlehlých venkovských oblastech, takže se zemědělci obávají vysokých nákladů na dobíjecí stanice. Stát zatím slíbil peníze, které vysoudil od Volkswagenu za podvodnou elektroniku.

Přesunout nákladní dopravu z fosilních paliv na elektřinu je nesmírně obtížný úkol. Skutečností však je, že spousta velkých i malých firem se na vývoj elektrických automobilů vrhla. Co se týká velkých nákladních automobilů nejdále na světě je asi Daimler, který už první vozy úspěšně testuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat