Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

úterý 29. září 2020

Ztráta chuti a čichu po onemocnění Covidem-19

 Slovenka DOMINIKA UHRÁKOVÁ (25) žije päť rokov v Southamptone vo Veľkej Británii. V marci sa nakazila koronavírusom a doteraz má z nákazy dlhodobé následky.

“Cítila som priam kŕče vyrážajúce do chrbta. Bolo to, akoby ma niekto šľahal po chrbte palicou. Ešte k tomu ma veľmi pálilo v nose,” opisuje priebeh svojho ochorenia v rozhovore. Hovorí tiež, že nákaza Covidom-19 stále má doteraz vplyv na jej čuch a chuť. 

"Zle som sa začala cítiť v polovici marca, deň po tom, ako sme začali robiť z domu. Najskôr som cítila silnú únavu, ktorú som spočiatku pripisovala nádche či zlému spánku. Ale ešte v ten istý deň večer som začala silno kašľať. Akoby som kašľala z hĺbky hrudníka. Bolo mi jasné, že by som mala v najbližšom čase zostať doma a s nikým sa nestretávať. Kašeľ u mňa trval zhruba týždeň a najhorší bol ráno a večer. Strašné bolesti tela, ale nie ako pri chrípke, keď vás bolia kĺby či svaly. Cítila som priam kŕče vyrážajúce do chrbta. Bolo to, akoby ma niekto šľahal po chrbte palicou. Ešte k tomu ma veľmi pálilo v nose. Musela som si naň prikladať pohár so studenou vodou, aby som tú bolesť nejako zvládla. Teplotu som nemala veľmi zvýšenú, bola niečo cez 37 stupňov.

 Kde ste sa mohli nakaziť? "Buď v práci alebo u kamaráta, ktorý tiež pracoval v reštauráciách. Príznaky mal niekoľko dní predo mnou. Zrejme sme nakazili jeden druhého. Ako dlho po stretnutí s ním sa u vás prejavili príznaky? Príznaky som začala mať asi desať dní po tom, ako som bola s kamarátom. Dovtedy som sa cítila na sto percent zdravo, aj keď predpokladám, že vírus som už roznášala."Zdroj: https://primar.sme.sk/

Žádné komentáře:

Okomentovat