Včera oznámil německý řetězec Lidl (do stejné skupiny Schwarz patří i Kaufland), že zvyšuje ceny vepřového masa o 1 euro za kg a tento zisk bude předán zemědělcům. Dneska mají o podobném zvyšování jednat řetězce Aldi, Edeko a Rewe.
Zemědělci v Horním Sasku mají s podobnými sliby své zkušenost. Taková gesta obchodu jsou jim k smíchu. Zemědělce nezajímají ceny na pultech, ale ceny, které platí jatky. O tom, že peníze vybrané po zvýšení prodávaného vepřového masa k nim dorazí, silně pochybují.
Včera zemědělci z Dolního Saska předali své požadavky zemské vládě. "Sedláci si zaslouží větší příjmy," řekl poslanec za CDU Marco Mohrmann, "skutečnost je taková, že obchodním řetězcům se zvýšily zisky, kdežto příjmy zemědělců klesly." Poslankyně za zelené Miriam Staudte řekla, že by v maloobchodě měly být stanoveny minimální ceny masa, slevy na maso a mléko by měly být zakázány.
Žádné komentáře:
Okomentovat