Od dnešního dne v Německu řetězec Lidl zvyšuje prodejní ceny vepřového masa průměrně o 1 euro na kg. Podle zástupce společnosti tato částka půjde stoprocentně k německým zemědělcům. "Všem prodejnám mimo to doporučujeme vlastní iniciativu zvyšování ceny vepřového masa. Dáváme tak svým zákazníkům možnost podpořit finančně místní zemědělce." V českých krajích se o takové pomoci říká "Vlk se nažral, koza zůstala celá."
Otázka, zda Lidl podobným způsobem zvýší ceny i dalších zemědělských produktů, zůstala nezodpovězena. Lidl oznámil, že dál zaplatí iniciativě Tierwohl 50 milionů eur jako pomoc chovatelům prasat. Společnost souhlasila se zřízením ombudsmana, který by řešil konfliktní vztahy mezi zemědělci a obchodem.
K diskusi o kodexu chování obchodu by mělo dojít v následujících dnech. Se zemědělci budou jednat zástupci řetězců Aldi, Edeka, Lidl a Rewe.
Žádné komentáře:
Okomentovat