Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

středa 9. dubna 2014

V zemědělské velkovýrobě je nákladní auto důležitější než traktor.

Západoevropské zemědělství objevuje to, co socialistické zemědělství v Československu, NDR a SSSR objevilo už dávno (spíše okopírovalo ze zámoří): nákladní automobil je ve velkých zemědělských podnicích důležitější než traktor. Potvrdil to průzkum v zemědělských firmách.

Zemědělská velkovýroba je v podstatě autodoprava. Důležitost nákladních aut v zemědělské velkovýrobě ještě zvýšila doba bionergií. Traktor je výhodnější pro podnik, který hospodaří do vzdálenosti 4,5 km. Na delší vzdálenosti je výhodnější nákladní auto. Tři čtvrtiny podniků hodlají v budoucnosti rozšiřovat autodopravu. 90 procent podniků chce nákladní auta využívat především pro dopravu hnoje, kejdy a biologických materiálů. Traktorové přívěsy hodlají používat jen jako nářadí menšího významu.

Nákladní automobily už jsou v zemědělských podnicích využívány při těchto pracích: Při dopravě zeminy ze 43 procent, obilí 50%, zelená píce 40 %, hmoty na výrobu bioplynu 50 %, sláma 24 %, cukrovka 22 %, hnůj 31 %, kejda 69 %, kejda do biostanic 64 %, doprava strojů a nářadí 29 %.

Žádné komentáře:

Okomentovat