Výrobci
masného zboží bez vlastních jatek častěji nakupují maso v zahraničí. Nevede je k tomu
jen nižší cena, ale i kvalita této suroviny.
"Důležitá je perfektně vyrovnaná surovina, protože výrobce ručí dozorovým orgánům za to, kolik je v produktu procent masa. Je
problém, když vstupní surovina kolísá. U nás není žádný silný provozovatel jatek a bouráren, který by byl schopen takovou
surovinou ve větších objemech zásobovat," vysvětlil výkonný ředitel Českého svazu zpracovatelů
masa Jan Katina na diskusi pořádané vydavatelstvím
Economia pod záštitou ministra zemědělství Mariana Jurečky.
Podle předsedy Zemědělského svazu ČR Martina Pýchy mají čeští zemědělci ve srovnání s levnější zahraniční konkurencí problémy maso vůbec prodat. "Je veřejným tajemstvím, že když zpracovatelé chtějí prezentovat maso jako české, koupí jednu dodávku od domácí porážky a zbytek dovezou z Německa. Zákazník si pak myslí, že jí české maso," uvedl Pýcha.
"Prodejci tlačí
na zákazníky hlavně cenou, nezabývají se příliš původem či kvalitou. Spotřebitel nechce
dostávat pouze informaci, že je zboží nejlevnější," namítá ministr zemědělství Marian Jurečka, podle něhož českému masu chybí příběh. Proto je třeba zákazníky vzdělávat. Jednou z možných cest je kampaň Vyrobeno v Česku či označení logem Klasa nebo Česká potravina.
Žádné komentáře:
Okomentovat