Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

středa 20. května 2020

Americký venkov zaostává v dopravě

Spojené státy jsou obrovskou zemí, přičemž většina rozlohy je zařazena mezi venkovské oblasti se zemědělstvím. Vyrobené potraviny musejí překonávat obrovské vzdálenosti, aby se dostaly do center s nejvyšší hustotou obyvatelstva. Podle dopravního průzkumu TRIP stav venkovských silnic, mostů a křižovatek zdaleka není na takové technické úrovni, jakou by doprava potravin zasloužila.

Polovina venkovských silnic dostala označení stav průměrný až žalostný, 13 procent špatný. Jedná se o silnice zničené, s výmoly, trhlinami, kolejemi a pod. Kvůli pandemii koronaviru nelze očekávat zlepšení silnic, spíš zhoršení.

Venkovské silnice v USA jsou mnohem nebezpečnější než hlavní silnice a dálnice. Došlo na nich k 40 procentům smrtelných nehod v USA (nejvice umrtí je na silnicích v Texasu). Důvodem vysokého počtu smrtelných nehod je také horší dopravní značení a značná vzdálenost nemocnic.
Počty dopravních nehod a smrtelných úrazů souvisí s financemi, které se na opravy a údržbu silnic vynakládají. Američtí ekonomové zjistili, že každých 100 milionů dolarů vydaných na opravy, zachrání 45 lidských životů.

Velkým problémem na venkovských silnicích jsou mosty. Kvůli jejich nízké nosnosti musejí zemědělci s těžkou technikou, buď objíždět velké vzdálenosti, nebo riskovat životy a velké škody.

Otázka venkovských silnic nyní byla v USA odložena stranou, protože jednotlivé státy na ně nebudou peníze. Musejí totiž mít hlavní podíl na válce proti koronaviru, který federální vláda nechce financovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat