Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

středa 27. května 2020

Veterinářka poznala, jak se vozí svině

Pokutu pět tisíc korun uložil v pondělí domažlický soud soukromému zemědělci Janu Altmanovi jako trest za přečin omezování osobní svobody. Čtyřiapadesátiletý sedlák loni v květnu zavřel během kontroly veterinářku ze státní veterinární správy do přívěsu pro dobytek a vozil ji kolem prasečáku. Žena se tehdy podle svých slov psychicky sesypala a skončila u psychiatra.

„Jakmile jsem vlezla do vleku a byla asi v jeho polovině, dveře se zavřely a já se ocitla téměř ve tmě. Připadala jsem si jako chycená do pasti. Byla jsem v takovém šoku, že jsem se nezmohla ani na slovo. Najednou jsme se rozjeli. Měla jsem strach a nevěděla jsem, co se bude dít. Soustředila jsem se hlavně na to, abych neupadla. Hodně to nadskakovalo. Měla jsem co dělat, abych se udržela vestoje,“ líčila žena před okresním soudem.

Altman před soudem prohlásil, že inspektorce ublížit nechtěl. „Nenapadlo mě, že bych mohl být popotahovaný za omezování osobní svobody. Byla to z mojí strany reakce na absurditu kontroly, protože zvířata vozím jen minimálně, tak možná třikrát do roka. Když veterinářka vlezla do přívěsu, tak jsem ji zavřel, s tím, že ji svezu, aby viděla, jakou mají přepravovaná zvířata pohodu,“ vypovídal farmář.

„Udělal jsem s ní jedno kolečko. Mohlo to trvat tak osmdesát vteřin. Když jsem zastavil a otevřel jí, řekla mi jen, jestli jsem si to užil, a pokračovala v kontrole. Neměl jsem důvod si myslet, že jsem udělal něco špatně,“ poznamenal Altman.

Žádné komentáře:

Okomentovat