Železniční aktivist Franz Hohenbichler (62) oznámil, že po 35 letech marného úsilí o obnovení železničního spojení Vídeň - Gmünd (NÖ) - Praha - Berlín se zřejmě stáhne do šedé zóny regionální železnice.
Vindobona na konci 50. let minulého století |
Panu Hochenbichlerovi se podařilo příznivce železnice ze všech politických proudů v okrese Gmünd a okolí dát dohromady a společně přesvědčovat politiky i dopravní experty o potřebě nejvýhodnějšího rychlíkového spojení Vídně s Prahou. Osud pro Dráhu Františka Josefa, jak je trať Vídeň - Gmünd doposud nazývána, je nepříznivý. Mimo technického problému, jimž je elektrizace úseku Gmünt - Veselí nad Lužnicí, která po 40 letech odkládání by měla začít v roce 2026, největším problémy na obou starnách hranice jsou problémy ekonomické a politické.
Zatímco na české straně je doprava osob po regionálních tratích udržována za cenu značných podpor od krajských vlád, Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) silně pošilhávají po USA, kde regionální železniční doprava prakticky už neexistuje, koleje tam obsadily vlaky nákladní a rychlíky se stanicemi vzdálenými od sebe 50 až 150 km.
Franze Hochenbichlera zřejmě znechutily zprávy o zrušení regionální železniční dopravy Gmünd - Schwarzenau - Zwetl a Gmünd - Schwarzenau - Waidhofen a bourání nádražních budov a nástupišť. Podle plánu rozvoje Dráhy Františka Josefa, z roku 2023, by mělo dojít také k zboření nádražní budovy v Gmündu včetně haly, pobočky banky a bufetu.
Žádné komentáře:
Okomentovat