Podle lékařů se v roce 2024 zásluhou chytrých telefonů v Německu zvýšil na 9,1 procent počet předškolních dětí s jazykovými problémy a problémy s chováním. V roce 2020 to bylo pouze 7 procent. Vyplývá to z nedávného průzkumu. Zároveň se u dětí zhoršila fyzická zdatnost.
Je pravidelně zjišťováno, že ještě před nástupem do první třídy školy tráví děti více než dvě hodiny denně u chytrých telefonů. To je hlavní příčina problémů s chováním. Podle aktuálních přijímacích zkoušek do škol pro školní rok 2024/2025 se 9,1 procenta vyšetřených předškolních dětí nemůže dobře soustředit a má problémy s výslovností. Mnoho předškolních dětí má zvýšenou potřebu poradenství nebo léčby.
Podle průzkumu se v aktuálním školním roce zvýšil podíl dětí s jazykovými problémy na téměř 19 procent. Ve školním roce 2019/2020 to bylo 14 procent. Sílí názor, že mobilní telefony nemají mít ve školách místo, a to ani o přestávkách. Mobilní telefony jsou ovšem nedílnou součástí současného života, a proto je třeba děti naučit, jak je užívat, aby neškodily ve vývoji. Mediální gramotnost a demokratické vzdělávání by měly být začleněny do osnov. Kromě mediální konzumace mohou vývoj dětí ovlivnit i rodinné a sociální faktory jako nízká vzdělanost rodičů, nedostatek sportu nebo kratší doba ve školce.
Mnohem lépe jsou celkově na tom děti, které místo mobilů jsou zaměstnávány pohybem. Jsou fyzicky zdatnější a počet dětí s nadváhou je výrazně nižší.
Žádné komentáře:
Okomentovat