Systém poplatků, který byl dohodnut, je složitý. Podle prvních ohlasů je nesmyslný. Paušální platby jsou nespravedlivé, někdo používá cestu denně, jiný dvakrát za rok. Platby (10,20 až 767,- eur) by měly být podle celkové váhy vozidel odstupňovány po 10 tunách.
Z Německa to není daleko do České republiky, kde většina obcí je více či méně zadlužena. Takže se může stát, že některý starosta bude chtít německé nápady využít. Nebylo by to nic divného v ČR, kde zemědělci obyčejně jsou pro nezemědělská zastupitelstva nežádoucími tvory, i když do obecních pokladen se hrnou nemalé daně ze zemědělských pozemků. Zatím Babiš určitě mýto sám pro svá zemědělská vozidla nezavede ani nepodpoří.
Svět se obrací. Před stoletím malé obce, řízené starousedlími sedláky, byly vlastně zařízeními, která složila zemědělcům. Pro ně obce stavěly a udržovaly mosty a různá zařízení pro zemědělství (kovárny, mostní váhy, rampy, kolny) a opravovala cesty.
Žádné komentáře:
Okomentovat