Nebylo by normální, aby společnost zabývající se výrobou nápojů, jako Coca-Cola, nevyužila možností, které plynou z americké zdravotní kampaně k pití mléka. Coca-Cola chce nabízet drahé premiové mléko "Fair Life" bez laktózy, s obsahem proteinu vyšším o 50 procent, se sníženým obsahem mléčného cukru o 50 procent a zvýšený obsahem vápníku o 30 procent.
V prosinci se začne v USA "Supermléko" prodávat a očekává se, že po něm bude velká poptávka. Podle časopisu Welt se nejedná o snadný experiment. Snahou je dosáhnout toho, aby každý druhý Američan denně pil mléko. Spotřeba mléka už 40 let v USA klesá, v poslením desetiletí klesla o 8 procent.
Pro výrobu Fai-Life mléka vyvinula Coca-Cola zvláštní metodu filtrace. Při tomto procesu za studena se koncentruje protein a vápník a vylučuje tuk a cukr. Podle manažera Coca-Coly toto mléko chutná lépe než mléko plnotučné.
Zatím se jedná o velkou reklamní kampaň, kterou možná podporují některé skupiny zdravotníků i zastánců průmyslové výroby potravin
Dříve byl mléčný tuk jedním z hlavních kvalitativních ukazatelů mléka. Plnotučné mléko se považovalo za nejkvalitnější, naopak odstředěné za "obarvenou vodu". Mléčný tuk má velmi komplikované složení a strukturu. Základními složkami jsou tri-, di- a monoacylglyceroly, volné mastné kyseliny steroly, estery sterolů a v tucích rozpustné vitaminy (A, D, E, K) a fosfolipidy.
Odstranění mléčného tuku a cukru je nezbytné pro rychlé využití bílkovin z proteinového syrovátkového přípravku. Každá mince má dvě strany, a tak i zejména mléčný tuk má pozitivní vliv na zdraví. Chuť je sice jedna z velmi důležitých vlastností mléka, neměla by však dominovat.
Žádné komentáře:
Okomentovat