Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

čtvrtek 21. listopadu 2024

Dezinformace od Fialy v přímém přenosu

 Pár měsíců po nástupu vlády Petra Fialy vypracovali Čeští elfové premiérovi jeho personální dezinformační “kondiciogram”. Aby viděl, jak na tom je, jakým způsobem dezinformační scéna manipuluje jeho osobnost, jak ho démonizuje nebo zesměšňuje, prostředky, které jsou ubohé a které patří do arsenálu digitální chátry. 

Poděkoval a sdělil, že jeho vláda učiní potřebné kroky v boji proti vlivu dezinformací. K těm pokusům nakonec došlo. Jsou polovičaté a až bude tato vláda bilancovat definitivně, ukáže se, že na úrovni státu v tomto směru podařilo udělat jen hrubě nedostačující minimum.

Nejsmutnější na tom celém ale je, že výroky o platech, univerzitách a o “nejlepší vládě za posledních 35 let” dal Petr Fiala ostrou munici těm, kteří většinou, doposud, stříleli pouze slepými náboji. Ať už bylo před tím o Petru Fialovi a jeho vládě napsáno cokoliv nesmyslného, ať už byl tupě označován za zrádce ve vztahu k Ukrajině, k EU, k NATO, ať už byl vydávám za agenta StB, nebo mu nekonečná lidská hloupost vtělená do dezinformačních obsahů dávala za vinu vysoké ceny másla, všechno teď najednou získalo punc legitimity. Alespoň pro ty, kdo na základě svého nekritického sentimentu zaujali proti vládě Petra Fialy a proti jeho osobě předsudečně negativní vztah. Potvrzuje to jeden z posledních výplodů dezinformační scény, široce sdílený - jak jinak - mezi adresáty řetězových emailů. Na trojici obrázků jsou vyobrazeni bývalý komunistický prezident Gottwald, současný prezident Pavel a současný premiér Fiala. Zatímco u Gottwalda je popisek “Klement”, u Pavla je napsáno “Agent” a u Fialy “Dement”. Jistě, jde o “humor” na úrovni IQ 90 -, nicméně po obludně neuvěřitelných slibech premiéra nabývá je to pro adresáty hřejivé potvrzení jejich dlouhodobých dojmů.

A voliči, kteří jsou zvyklí přemýšlet? Pro ty je současná situace ještě svízelnější než dříve. protože smířit se s tím, že premiér poslušně odevzdal intelekt a důstojnost jako daň za tragikomický a zcela nefunkční politický marketing, je takřka nemožné.

Zdroj: Britské


Žádné komentáře:

Okomentovat